Smuk hud

nadav_kander_erin_narcissus

Gennem årtusinder har mennesket søgt efter Ungdommens kilde – en drik som ved et trylleslag, vil forvandle den ufravigelige ældning til evig ungdom.

Der bliver brugt milliarder på anti-aging produkter, plastikkirurgi og vitamintilskud, som på magisk vis, skulle kunne holde de mindste tegn på alderdom borte fra spejlets afslørende overflade.

Rynker er en ufravigelig del af livet, men er ikke ensbetydende med, at huden ikke kan holdes ungdommelig, smuk og strålende.

Huden afspejler din sundhedstilstand, både psykisk og fysisk.

Stress er den mest ødelæggende faktor for huden. Er kroppen konstant i alarmberedskab, er der ikke “råd” til at tilføre hud og hår næring. Her træder kroppens overlevelsesinstinkt ind og prioriterer de livsvigtige organer. Det er rigtig godt i livstruende situationer, men meget belastende for kroppen, hvis det drejer sig om langvarig stress.

Derfor vil de fleste mennesker  i stressede perioder opleve at eksem, psoriasis og andre hudlidelser blusser op. Håret er også udsat. Hårtab og eksem i hovedbunden er virkelighed for mange stressede mennesker. Hvis kroppens immunsystem er svækket, tyr man ofte til receptpligtige midler som kortisol, pregnenolone eller progesteron – behandlinger med voldsomme bivirkninger. Behandlinger som kunne undgås ved stabilisering af binyrernes hormonproduktion.

Stress indbyder også til uhensigtsmæssige spisevaner. Lige en hurtig burger og et sukkerchok på vej hjem i bilen. Det er bestemt ikke optimalt for bevarelse af en sund fordøjelse, som booster en smuk hud. Botox og make-up kan maskere de umiddelbare skader, men er og bliver selvbedrag. Dine indre organer ses ikke udefra, og så alligevel……. er huden grå, trist og fyldt med bekymringslinier, er det tegn på indre ubalance.

Spis masser af sunde råvarer, helst økologiske, så du undgår giftstoffer som kroppen skal bruge energi på at udskille. Få gode sovevaner, frisk luft og sørg for at være sammen med mennesker der gør dig glad. Latter og glæde er et fantastisk anti-aging middel.

Dyrk yoga – og gerne Kundalini yoga – der kraftfuldt arbejder direkte ind på de indre organer og hormon producerende kirtler, som understøtter de elementer, der hjælper kroppen til at heale – både indeni og udenpå. Det vil afspejle sig i hudens strukturer. Prøv i 40 dage og se resultatet!

Husk huden er dit visitkort!

Pas godt på den! images-1

 

Tirsdag den 16. september 2014 starter vi på en ny 40 dages morgen kriya her i Studio Flow. Denne gang skal vi arbejde med:

 

Kriya to Make Your Skin Radiant

Originally taught on February 26, 1986

This set of exercises works to improve the skin by removing the effects of long-term anger and stress through adjustment of the metabolism.

Stress and anger affect the skin. Inner anger can make you accomplish a lot, but if you are angry and blaming, then this anger will keep you in a state of low self-esteem. This creates long-term stress which dulls the mind, makes life boring, and takes away your happiness.

 

1. Sit with the legs stretched out in front, arms at the sides. Keeping the heels on the ground, bend and raise the left knee. As you lower the left knee, bend and raise the right knee, so that you alternately move the knees up and down. 3 minutes.

radiant_skin_kriya1

2. Continue the same leg motion as in Exercise 1. Stretch the arms straight out in front, palms facing down. Begin alternately moving the arms up and down, coordinating with the leg motion, so that the left knee and arm move together, and the right knee and arm move together. Move at a speed of 5 times per second, or faster, and try to create a sweat. 15 minutes.

radiant_skin_kriya2

3. Lie on the back with the arms at the sides. Raise and lower the pelvis so that everything from the shoulders to the ankles is lifted off the ground, then lowered back down. Move very quickly. 9 minutes.

radiant_skin_kriya3

 

 

4. Same exercise as #3, but instead of lying on the back, lie on the stomach. 13 minutes.

radiant_skin_kriya4-5_-cropped

5. Cat Stretch alternately to the left side, then to the right side. Do as many as you can. 4 minutes.

6. Deep relaxation. Lie down and relax. Breathe extremely slowly. 11 minutes.

© The Teachings of Yogi Bhajan

Vores efterfølgende morgen meditation retter sig med nyrer og binyrer, for derigennem at styrke kroppens naturlige udrensning og “ambulancetjeneste”.

 

Kundalini Yoga Meditation for the Kidneys & Adrenals

 

meditation lower triangle-1

What It Will Do for You

Alleviates any problem in the lower spine. It is a direct healer for the kidneys and adrenal glands. Consequently it helps repair the energy drained by long term stress. This kriya also helps the heart. Although there is no breath specified, the breath will automanticly become longer and deeper as you continue. It is important to hold the arms perfect still to receive the full benefit.

How to Do It

Sit in easy pose. Make sure the spine is pulled up and stretched straight. Extend the right arm straight up hugging the ear. Extend the left arm to 60° from horizontal, with the palm facing down. On both hands, put the thumb onto the mound just below the little finger. Keep the eyes slightly open. Look down toward the upper lip. Press the elbows straight. Stretch the arms up from the shoulders. Continue for 11 minutes.

 

Vi ses i Studio Flow!

 

Ulla Upma Kaur Steen

2 tanker omkring “Smuk hud

  1. Ulla – virkelig dejlig læsning. Jeg glæder mig til vores nye kriya for Nyrer, binyrer udrensingen. Vi ses til yoga i morgen eftermiddag. Jeg gøre rent på tirsdag efter morgenyogaen. Sov rigtig dejligt Ulla hjemme – tæt på stjernerne. VI SEEES ❤ Knusser Anne

    Kærlig HilsenAnne

    Yogaundervisning og Træning med Hestewww.anneskov.dk

    Date: Sun, 14 Sep 2014 17:51:44 +0000 To: felineskov@hotmail.com

    Like

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s